вторник, 16 август 2011 г.

Paladin Protection

Възможни са неточности спрямо фактите в Dragonfire-BG, но съм се постарал да се съвсестя с тях. Разбира се, всичко което съм описал подлежи по един или друг начин на коментар и ваша лична преценка как точно ще го реализирате. Някои линкове може да не работят, но просто напишете името на магията или каквото търсите в google и ще ви излезне правилното нещо още в първия резултат.

1. Техника на игра и основни магии
2. Гиър
3. Гемове
4. Енчанти
5. Hit cap
6. Expertise cap
7. Defence Rating
8. Таланти
9. Видео


1. Паладина разчита основно на моментално кастнати магии, такива които не отнемат време за осъществяване. Те съответно имат време за обновяване и след изпълнението на всяка магии сработва масов рестарт на магиите, така нареченият "global cooldown". За това е добре да подберете такава ротация, която да оптимизира ползването на магиите ви, т.е. във всеки един момнет да имате магия, която да използвате за нанасяне на щета по опонент или таунтване на такъв, говорейки за PvE.

Основни магии:
[Shield of the Righteousness] - важна магия, с която удряте опонента си с щита си като демиджа, който му нанасяте е базират на block value, който имате. Колкото повече block value, толкова повече демидж. За тази магия има глиф, който намалява mana cost [Glyph Shield of the Righteousness] с 80%.
[Hammer of the Righteous] - тази магия е валидна, само ако я двигнете като талант от protection билда. Тя е добра за владеене на агрото на 3-4 врагове, защото прави по начало демидж на 3ма, а има допълнителен глиф, с който демидж понася и 4ти опонент в обсега на магията - [Glyph of Hammer of the Righteous]
[Avenger's Shield] - също магия, която получавате от прилагането на точки в талант от Protection билда си. Удря от 3 до 4 таргета, зависи дали имате глиф за нея, като забавя опонентите, които сте ударили с нея и ги вкарва за 3 секунди в silence.
[Exorcism] - Много добър да привлечете вниманието на моб, който е далеч от вас, но в обсега на магията. Не се ползва на опоненти непосредствено пред вас, с които се биете, например бос.
[Consecration] - Най-важната магия, за контрол над много мобове. Прави периодичен демидж в определен обсег около мястото, на което сте кастнали магията.
[Judgement of Light], [Judgement of Wisdom], [Judgement of Justice] - правят малък демидж, но пък имат доста полезен ефект. Judgement of Widsom ви дава шанс да си върнете мана, когато ударите опонент, на който е активен този Judgement. Judgement of Light връща кръв на вас и всички около вас, с които сте в група, но е задължително да не се ползва, ако има холи паладин, на който това е единствената магия за масово връщане на крав, иначе се ползва от паладин танк ако ситуацията го изисква и няма паладин хилър. Judgement of Justice забавя движението на вашият опонент, предимно се ползва в PvP или на моб, който не може да таунтнете, защото примерно таунта ви е в cd, а въпросния моб се е устремил към хилър.
[Holy Wrath] - магия, която прави масов демидж и стън за 2 секунди на всички ваши опоненти, които са undead. Изключително полезен за "контрол над тълпата" в ICC.

Seals:

[Seal of Vengeance] - Идеален за One-target демидж.
[Seal of Command] - Идеален за "контрол над тълпата". Нужно е да се вдигне талант от retribution билда.

Тук трябва да споменем и Seal of Wisdom и Seal of Light, но те се ползват наистина рядко.

Предпазващи магии:
[Righteous Fury] - това е предпазваща магия, но не на вас, а на останалите от групата ви. Тази магия ви помага да генерирате 80% повече холи threat, с който да задържате агрото на мобовете. Абсолютно задължително за паладин, който е танк!
[Devotion Aura] - аура, която ви увеличава армора. Задължителен е и таланта от protection билда, който увеличава армора, който ви дава аурата.
[Holy Shield] - магия с 8 секунден cooldown и толкова време на действие, ако не ѝ изтекът стаковете. Дава ви 8 стака или 8 секунди, в които да ви увеличи с цели 30% block reinting-a. Губите 1 стак всеки път, когато понесете демидж.
[Blessing of Sanctuary] - най-удачния бъф за паладин танк, съответно се видга от Protection билда. Задължително!
[Divine Plea] - връща ви 20% от общата мана за 14 секунди, всеки път, когато усъщиствите атака с оръжието си върху опонен периода за връщане на мана се рестартира, т.е. на практика при един каст ви е активен нон-стоп, докато не минат 14 секунди, в които да не ударите никого.
[Sacred Shield] - щит, който абсорбира известно количество демидж, полезно е да си го каствате всеки 30 секунди, а също може да го кастване и на хилър или друг ваш съотборник, който понася често демидж поради някаква причина.

За да не става прекалено тежка и дълга тази тема не съм изреди всички магии на паладина, но всички магии започващи с Hand of... могат да бъдат каствани както върху вас, така и върху ваши съотборници с цел предпазване или освобождаване от нещо, освен Hand of Reckoning, което ви е основния таунт. Същото важи и за Cleanse, ползвайте го винаги когато можете и трябва върху себе си и ваш съотборник.

Примерна ротация:
[Shield of Righteousness] -> [Holy Shield] -> [Hammer of the Righteous] -> [Consecration] -> [Shield of Righteousness] -> [Judgement of Wisdom] -> [Hammer of the Righteous] -> [Holy Shield] -> [Shield of Righteousness] -> [Consecration] -> [Hammer of the Righteous] -> [Judgement of Wisdom] ...
Хванахте ли логиката? Всяка втора магия е [Shield of Righteousness] или [Hammer of the Righteous]. Между тях си побишавате шанса за блокирате с [Holy Shield] или демиджа и контрола над много мобове, който правите с [Consecration]. Свободно на тяхно място може да вмъкнете нещо друго като [Divine Plea], [Sacred Shield] и тн.

2. Гиър
Тук добре е да се отбележи, че са желателни 4 части от сета T10, но има варианти, в които може и само с 2. Вторият бонус има възможност да бъде пренебрегнат, зависимост от дрехите, с които може да замените частите от сета си.
Основните статистики от дрехите към които трябва да се стремите са:
stamina -> strenght -> armor -> block -> dodge -> parry -> hit -> expertise

Горе-долу по този ред гледам аз нещата, разбира се, всеки може да интерпретира нещата както сам желае, впредвид конкретния си гиър, билд и тн.

3. Гемове
Тук вариантите не са толкова много. Важно е да не слагате само 30 stamina камъни, това за паладин е голяма грешка.
син сокет:
[Solid Magestic Zircon] ЗАДЪЛЖИТЕЛНО НА ВСИЧКИ СИНИ СОКЕТИ! ДРУГ ВАРИАНТ ЗА СИНИТЕ ДУПКИ НЯМА!

червен сокет:
Тук може да слагате [Flashing Cardinal Ruby], [Glimmering Ametrine] или [Defender's Dreadstone], в зависимост, от какво имате нужда като статове.

жълт сокет:
Този може да ползвате, ако сте далеч от defence rating cap - [Thick King's Amber]
Във всеки друг случай по-удачен от [Enduring Eye of Zul] трудно ще намерите.

мета сокет:
Добър за целта е [Eternal Earthsiege Diamond]

Желателно е да вземете бонусите от поставянето на точните цветове камъни на дрехите си. Ще получите поне 1к кръв в повече, което може да е границата между успеха и уайпа понякога.

4. Енчанти не съм вадил линкове от нета, това в скобите са имената на енчантите, потърсете си ги!
Head: [Arcanum of the Stalwart Protector]
Shoulder: [Greater Inscription of the Pinnacle] или [Greater Inscription of the Gladiator]
Chest: [Enchant Chest - Powerful Stats] или [Enchant Chest - Super Health]
Enchant [Chest - Defense] ако не сте достагнали капацитета на Def Reit-a
Hands: [Enchant Gloves - Armsman]
Feet: [Enchant Boots - Greater Fortitude].
Legs: [Frosthide Leg Armor]
Wrist: [Enchant Brecers - Major Stamina]
Cloak: [Enchant Cloak - Titanweave]
Ако Def Caped тогава слагате [Enchant Cloak - Mighty Armor]
Shield: [Enchant Shield - Defense]
Ако Def Caped тогава някой от:
[Enchant Shield - Major Stamina]
[Titanium Plating] (лично аз предпочитам този)
Weapon: [Enchant Weapon - Blade Ward]

5. Hit Cap
Желателно е да го докарате до 8%, което мисля че се равнява на около 260-265 като стойност. Това се придобива основно от дрехите, а ако от тях не ви достига наваксвате с някой и друг гем.

6. Expertise cap

Това е много важен стат за танковете, който много хора пренебрегват. Неговата най-желана стойност е 25. Всичко над тази стойност е излишно, а под нея недостатъчно.
Expertise намалява шанса опонентите на вашият левел да успеят да ви ударят.

7. Defence Rating
Минималната стойност е около 540 за дънджъни и по-слаби райдове. За ICC 25 Heroic е желателно поне 560. Повече от 570-580 също е възможно, но целете поне минимумите да покриете.

8. Таланти
Това са талантите, които лично аз използвам на пач 3.3.5а и които смятам за добри. Вие само може да си направите ваш билд, но основата е тази, завъртайте нещата основно около тези таланти.

Главни глифове подходящи за танк и специално този билд:
[Glyph of Divine Plea]
[Glyph of Hammer of the Righteous]
[Glyph of Avenger's Shield]

Ако искате повече демидж - [Glyph of Seal of Vengeance] и/или [Glyph of Judgement]
Ако имате мног опроблеми с маната - [Glyph of Spiritual Attunement] и/или [Glyph of Shield of Righteousness]

За протекшън паладин вариацията от глифове е много голяма, в зависимост от това какво търсите като ефект. Тези, които съм посочил, така да се каже, не са 100% задължителни.

9. Видео
Ето едно клипче, от което може да видите част от нещата, които описах нагледно. В youtube, разбира се, може да си намерите още много материал.

Част 1


Част 2


Малко по-разширено написано тук, но на английски.

Няма коментари:

Публикуване на коментар